torsdag 10 december 2009

Sökandet efter Bäbvert

Imorgon är det min sista dag på VFU:n. Nästa VFU-period ska jag vara på ett annat ställe.
Jag kommer sakna min avdelning, alla barnen och de underbara pedagogerna.

Imorgon ska jag ha en liten upplevelsevandring med några barn på avdelningen. Det är först nu ikväll som jag verkligen haft tid att planera inför den, så det är lite stressigt. Men jag tror det kommer gå jättebra!
Årstemat på förskolan är Barbapapa och jag kommer använda mig lite av det i aktiviteten. Det hela kommer börja med att Barbastark har fått ett brev från sin vän Bävert. En liten vit handdocka som är ett får. Bävert var i färd med att leverera ett paket till tomten från tomtens kontor i Mora då han plötsligt blev bortrövad och instängd.
Barnen hittar under vandringen ledtrådar och kommer samla på sig siffror som de skall kunna använda för att få upp kodlåset på portföljen som Bävert är instängd i.
Jag har inte riktigt bestämt mig om vi ska vara ute eller inne, då avdelningen tillämpar utomhuspedagogik så är det ju ganska alldagligt för barnen att vandra i skogen. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar